Social Icons

Monday, August 2, 2010

entry petang isnin

Hari ni Monday. Saya tak meroyan seperti selalu, tenang2 saja, takda apa yang nak diroyankan. 

Alhamdulillah, VAM2010 pun dah berlalu dengan tema "Sustaining All Creatures : Great & Small ". Tahun ini disekalikan dengan ASZWM atau nama panjangnya Asian Wildlife Society of Zoo & Wildlife Medicine, International Meeting. Maka ramai representative luar yang datang dan berkongsi baaanyak perkara. Dalam ASZWM session tu, saya duduk di sebelah mamat jepun yang asyik bersin dan lap hidung, tapi comel:p saya tak kesah dia comel atau apa, tapi dia membuatkan saya turut bersin dan berhingus. Dalam hati risau jugak “jangan ada H1N1 sudah mamat jepun siang tadi”. Nasib baik menjelang esoknya saya kembali normal. 

Alhamdulillah lagi, saya berjaya buat presentation dan yang penting menjawab soalan-soalan yang diaju sebaik mungkin. Seronok dapat komen membina dari Prof Latifah dan Pak-Pak sudan yang sememangnya tak duduk diam memberi suggestion (bukan condemn tau:P). Gembira jugak dapat session yang di”chair” kan oleh Prof Zamri yang sangat professional dan cool (tetiba rasa nak sambung MSc dengan Prof Zamri lak:p). 


Giliran saya selepas makan tengahari. Melantak punyalah banyak, langsung tak risau kot-kot lepas makan nak cari toilet saja. Alhamdulillah, saya tidak pulak diduga sebegitu walau dah melantak macam2. Lepas lunch debaran makin terasa, sempat saya sms en.rizal supaya doakan isteri buntal dia ni elok2 saja buat presentation. Kata en. rizal “abg yakin syg boleh nyer”:p Saya paling takut kalau-kalu tetiba terkelu dan “orang tanya lain, saya jawab lain”. Diakui, kelemahan dari segi analisis data memang ada, tapi boleh diperbaiki. Kesimpulannnya, saya puas hati dengan pengalaman yang dipelajari sepanjang di Seri Pacific tu. Hehe.
Gambar ni macam tak relevant dengan entry sbb bukan gambar semasa buat pembentangan atau dalam conference, tapi aktiviti selepas berjaya melepasi azab present:p kami ke IKEA, mana sangka rupanya ada sales yang ends on 1st Aug. Oleh tu, dapatlah kami cuci mata dan beli barang-barang rumah yang patut.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...