Social Icons

Friday, August 13, 2010

3 ramadhan yang dingin beku


ramadhan ke-3 ini saya masih belum sembuh sepenuhnya, orang perak kata belum "recover" dari muscle & joint fever + flu. ramadhan pertama dan kedua menyaksikan saya melepek di rumah seperti kanak-kanak umur 6 tahun yang baru belajar nak puasa penuh. 2 papan panadol muscle & joint selamat dimakan sesusah sahur dan berbuka, diikuti sebelum tidur. alhamdulillah hari ini beransur pulih, cuma apa tu bak kata orang perak, running nose dan sumbat nose:p hihihiii...

ramadhan ke-3 ini juga baru saya masuk kerja. tiba-tiba rasa hari ni macam monday. haaihh. tak sedar diri padahal dah FRIDAY! apa yang menggembirakan adalah apa lagi kalau bukan beberapa jam saja lagi kami (saya & suami serta cik nani) akan pulang ke kampung halaman. walau kampung kami tiada petak sawah yang boleh main lari2 dan tangkap ikan bendang, tapi kampung kami banyak pohon kelapa yang menghijau, meliuk-liuk macam rupa hantu galah (berani sebut pasal hantu sebab hantu semua kena ikat ok?:p)

oh lupa, ramadhan ke-3 ni juga subuh2 tadi jam 4 pagi pergi ambil cik nani di stesen bas medan gopeng. oleh itu, sahur hari ni hanyalah di kedai mamak yang tak pernah lekang orangnya. punyalah best pekena nasik goreng mamak & nescafe ais. terima kasih di atas bancuhan nescafe yang kaw oleh mamak itu tadi hingga menyebabkan saya langsung tak ngantuk walaupun dah bangun seaawal pukul 3:30am dan tak tidur2 sampai sekarang. errr...semoga diberi kekuaatan untuk menunaikan sunat tarawih malam ni:p)

oh, ramadhan ke-3 ini juga, tuan pengarah opis yang terchenta telah memberi kelonggaran untuk pekerja2 yang dedikasi lagi amanah dan fatonah untuk memilih waktu bekerja anjal sempena ramadhan al-mubarak. setelah ditimbang, maka eloklah kiranya saya memilih waktu bekerja 7:30am hingga 4:30am. pasalnya, kalau lepas bersahur saya duduk rumah lama2 maka akan jadi mengantuk dan nak tidur. kalau ke tempat kerja jarang jugak saya mengantuk. kalau balik pukul 4:30am pulak, boleh saya round pasar ranadhan sepuas hati, jalan lengggang kangkung sambil perhati semua gerai yang ada, boleh juga menjelajah ke pasar ramadhan lain kalau kaki ini terdaya:p

ramadhan ke-3 ini juga pasti best sebab kami semua adik beradik akan pulang ke kampung jumpa pak shuhay, bapakku tersayang dan ummi. mohon selamat perjalanan kami semua pulang ke kampung halaman hendaknya. kami bertiga dari ipoh, en.noramin akan drive dari jalan semarak, kl dan cik ilyana akan naik bas dari larkin. best kan berbuka puasa bersama2:)) tak sabar nak ke pasar ramadhan teluk intan. peberet all the time, semua ada, sedap2 belaka!! hehehee...cendol ini bisa menggugat keimanan, ekekeke. walau dipamer nasik beriani gam ka, menu di papparich ka, bubur lambuk kpg baru ka, sikit ai tak heran, tapi kalau cendoll..adoiyaii.. mau leleh air liur. oleh itu, jgn tgk selalu2, makruh:p

counting to 4:30pm, semangat nak balik kampung ni!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...