Social Icons

Friday, October 3, 2014

20 sen. smartphone. dan maine coon

20 SEN. 
barang lain silap2 naik 20 persen. 
yang tak bersabit pun guna alasan "minyak naik". 
memang buat orang "naik minyak". 
pakej tambah lengkap dengan implementasi GST. 
untuk itu, khabarnya belanjawan 2015 lebih mesra rakyat. 
harap bukan saja faedah kepada penjawat awam. 
tengok tengoklah sama yang kerja swasta 
adik beradik sepupu sepapat ipar duai saya ramai jugak kerja swasta

MAINE COON.
harga lebih kurang nak sama dah dengan smartphone. 
kehendak dan keperluan. 
yang tu kena diimbangi. 
tapi bila, sebut pasal imbang, kena mengena dengan "berat". 
"berat" kena timbang. 
kalau ikut berat, 
smarthone sekitar 120gram - 150gram
maine coon dewasa boleh cecah 10 kg
haruslah maine coon lebih utama sebab dia lebih berat. 
(sila maafkan perkadaran ini). 
tapi perlu ke bela maine coon? 

saya tak perlu mainecoon. 
tapi rasanya perlu therapy, specifically bila balik kerja. 
hahahahaaa. (macam kerja perdana menteri je bunyi.)
tak perlu maine coon pun, kucing apa2 pun boleh. 
cuma jatuh cinta dengar cerita husband yang kawannya ada bela maine coon pure breed. 
oh ya, cakap pasal husband, dia punya therapy (selain dari saya-sila muntah) adalah pokok bunga dia. 
kalau korang nak tahu, sampai bercakap dengan pokok dia tu (biasanya dialog pujuk suruh berbunga la). 
kalaulah pokok tu boleh cakap balik kan. hahahaaa. 
tapi, 
saya takda fefeeeeling dengan pokok bunga masalahnya. 
setakat suruh siram boleh la. 












Dalam pada penggeli dengan kucing, ada hati kau nak bela kucing sendiri teha. Batuk jap. Khabarnya maine coon ni manja, tapi ada kala tak suka dipegang, cuma suka duduk di sisi atau menempek dengan tuannya. Kau boleh tahan ke teha? Boleh tahan kucing melepap atas kepala? Ahh, nak seribu daya kan! Batuk lagi. 

SMARTPHONE. 
Tengah tulis entry ni, husband pulak baru telefon kejap ni. Perkhabaran tentang Sony Xperia Z3 yang dah masuk pakej dalam Maxis. RM 1,499.00 with advanced deposit RM 512.00, contract langganan selama 24 bulan, berbanding beli handphone sahaja iaitu RM 2,399.00. iphone 4 ni macam perlu jugak diganti. 4 tahun sudah bakti. Najib boleh bagi lebih sikit bonus, supaya saya yang tamak ni tak payah celaru? 

Maafkan saya, entry ini yang nampak cuma kecelaruan diri. 
Untuk meredakan kecelaruan, saya perlu makan. 
Bab makan tak pernah celaru. 

Bye. 



3 okt 2014 : 12:56 pm 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...