Social Icons

Sunday, January 11, 2015

Manisnya tahun baru!



Dah tonton Manisnya Cinta di Cappadocia (MCDC)? 

Saya sudah! Korang macamana? 
Puas hati tak? 


Bagi saya, tak puas. 
Tak puas "berada" di Turki ! 
Kejap sangat scene2 di sana. 


Jika dibuat perbandingan dengan filem Bernard Chauly sebelum ini iaitu Istanbul Aku Datang, walaupun ceritanya sedikit ringan (komedi romantik), tapi lokasi penggambarannya sangat menarik. Tapi tak ada pula scene di Cappadocia. Hehehee. Berbanding Manisnya Cinta di Cappadocia yang banyak scene di kedai kedai karpet dan hiasan rumah. Lebihnya sudah tentu scene belom udara panas tu. 




Tentang konflik dalam filem ini pula, yang paling menyentuh hati bagi saya adalah ketika anak lelaki Bakhtiar merajuk dan mengamuk minta jumpa arwah ibunya, dan akhirnya Bakhtiar bawa menziarah kubur arwah ibunya. Bergenang juga ratu air mata ni (saya lah tu). Walaupun Fazura sangat menghayati watak dalam scene pertengkaran dengan Nazmi, tapi belum sampai 'rasa' tu pada saya. 

Apa lagi tentang filem ini ya? Oh Lisa! 
Lisa sentiasa memukau, tak make up pun lawa! Lakonan bersahaja. 
Shaheizy Sam, dia memang versatile. Tapi macam tak feel sangat la kali ni. Tak sampai rasa "jatuh cinta" bila tengok lakonan dia, mungkin sebab dia muncul kejap2 sahaja? Erm! 

Satu lagi, dalam cerita ni macam nampak Fazura lebih tua dari Sam, macam kakak dan adik. Ops! (tiba-tiba teringat filem "Sekali Lagi" yang menggandingkan Lisa & Sam, bagi saya, amat padan! dan saya bukan setakat bergenang, tapi menangis sungguh tengok filem ni :p ). 

Apapun, saya enjoy menonton MCDC ni walaupun tak baca novelnya. 
Apa yang penting, keinginan ke negara ini semakin membuak2! 

Selamat Tahun Baru 2015! 
Mrs. Farizal 
11.01.2015 






2 comments:

Bidadari gojess said...

Ooo.. x berapa mengasyikkan yer.. hurm.. as usual..tggu keluar kat tv my hubby cakap.. hehehe...

Tq for ur review.

Jemput singgah belog saya ye ms farizal

www.bidadarigojes.blogspot.com

Bidadari gojess said...

Ooo.. x berapa mengasyikkan yer.. hurm.. as usual..tggu keluar kat tv my hubby cakap.. hehehe...

Tq for ur review.

Jemput singgah belog saya ye ms farizal

www.bidadarigojes.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...