Social Icons

Wednesday, November 13, 2013

K untuk kopi

[entry lama di penghujung oktober yang tak terpublish,
nak delete tapi sayang ceritanya. pembaca, sila pasrah]

Mood larik. 
Ingin sendiri.
Merajuk takda sebab dgn diri. 

Minggu yang baru berlalu adelah minggu minggu pertama naik kerja dengan doa agar fizikal dan mental saya boleh bekerja selepas 7 minggu tiada. Rupanya ofis tengah sedikit panas dgn beberapa isu yang tidak perlulah diperkata di ruangan ini. Seharian membaca segala surat arahan, memo, minit mesyuarat, laporan KPI seksyen yg saya jaga, update progress dan isu di lab sepanjang hampir 2 bulan, dan perlu attend mana yang belum diambil tindakan. 

Seminggu ni juga selera terhadap kopi kembali membuak buak. Kopi sebagai breakfast mmg kemestian saya, sekali sehari sekurangnya. Kalau missed masa breakfast siaplah kutuntut waktu lunch/dinner. Tak kiralah instant coffee seperti nescafe yang dibancuh sendiri atau apa juga brand kopi 3in1 yang tinggal curah air panas, kalau makan kedai, bancuh kedai lah saya. 

Bertepatan dgn tema 'no canteen no pantry' maka desakan amat tinggi terhadap kopi menjadi tekanan hebat pada saya. Org minum kopi sakit kepala, saya, tak minum kopi jadi serba tak kena. 

Misi mencari kopi paling bagus sewaktu Balik kerja. Tiap hari kepala menerawang mencari kopi. Kalau ke setabak, mmg kopi sedap terbaik tapi takda makanan yang saya gemari. Kalau ke Oldtown jemu pilak rasanya. Dua kaki dah ke Oldtown minggu tu. Akhirnya saya ke McD Station 18, sbb ada McCafe. 





Jangan compare kopi setabak dgn kopi McCafe yer.

and yes, now i really need coffee, again.

sayamrsfarizal
13 november 2013, pukul 2:53 petang
ofis semanis ofis 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...