Social Icons

Sunday, October 13, 2013

Salam isnin, 9 zulhijjah :)


Keluar kejap dari mode 'india'
Cak! 




Kasut tawaf ni tidak sempat digunakan bagi tujuan tawaf sebab beli masa hari terakhir di Mekah, patut boleh juga pakai semasa tawaf wada' (tawaf selamat tinggal) tapi ada insiden yang menyebabkan saya lupa langsung wujudnya kasut ni. Nanti kalau berkesempatan buat entry pasal umrah saya kongsikan okeh, insyaAllah :) 

Tapi tak apa, kegunaannya usah dihadkan. Hehe. Kasut tawaf ni harganya 5 Riyal. Ikutkan hati nak beli 10, lepas kena jeling dengan suami yang suruh beli sepasang saja, saya sempat tarik lagi sepasang, jadi ada dua pasang. 

Jangan confuse, kasut tawaf ni panjangnya cuma hingga buku lali, yang nampak lebih panjang dalam gambar atas tu sebab saya pakai stokin panjang di dalamnya. Uniform lebih tampak rasmi dengan kain batik. Haha. 

Oh ya, jom kita berdoa agar semua tetamu Allah dipermudah mengerjakan rukun haji yang kedua iaitu wukuf di arafah. Buat yang di tanah air masing-masing, yang mampu dan sihat untuk berpuasa jomlah kita puasa. Untungnya siapa yang dapat puasa di hari arafah. Harap 9 Zulhijjah tahun depan saya berpeluang. 

Salam sayang, 
Mrs. Farizal 
Rumahku Syurgaku 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...