Social Icons

Thursday, September 20, 2012

Bas dan bazooka

Saya suka naik bas.
Hari-hari saya naik bas.
(exercise 'bina ayat subjek predikat' Bahasa Melayu Tahun 2)

pandai2 je bicara tentang subjek dan predikat. Yg mana subjek yg mana predikat pun otak ni dah suam2 kuku ingat. Ada pulak kena ligan dgn cikgu bahasa melayu kejap lagi:p Eh, betui ke bina ayat tu silibus budak darjah 2?

Mmg pun. Best apa naik bas.
Selain bas, public transport lain tmasuk ketapi, beca, kapalterbang, van pelancong pun best jugak. Best sebab kita yang jadi penumpang, boleh tgk kanan kiri, duduk bersilang2 kaki, kejap lentok kanan kejap lentok kiri, boleh tgk movie, boleh tweet dan update status FB bila2 masa dan of keross update blog suka suki! Hoyehhhh ^___^

(dan kalau ada suami yg bawakkan kita jalan2 pun best jugak,walaupun tak masuk kategori public transport,hehe)

Bagi saya (yg jarang2 kali tidur dlm kenderaan), bila naik public transport sbnrnya kita ada baaaanyak masa untuk diri sendiri. Boleh membaca (kalau time poyo sikit baca journal), layan mp3, edit2 gambar pakai InstaStory Pro, dan menikmati panorama nan indah (yang ni up skit Bahasa Melayu Tahun 6).

Yang tak bestnya cuma ada satu je, bila jadi co-pilot pada suami saya mulalah saya keluar ayat2 seperti :
"speeding2 ni nak buat apa abang, rilek2 je sudah, bukan ade ape nak kejar"
Ataupun
"corner ring ni kan, takyah lah laju2"
Ataupun lagi
"abang tak tekan break kan?"

Dan, selaku pilot, suami saya akan kata :
"sayang tidur boleh tak??"
Ataupun
"kalau takleh tidur, sayang pejam je mata"

Tetttt. Double tetttt.

Naseb baik suami tak kata :
"abg selotep kang mulut sayang tu"

P/S : Gambar hiasan adalah bazooka terisi poster utk dibentangkan esok yg diedit guna InstaStoryPro. Sapa tak try guna, rugi!

Sekian.

Jgn banyak gelak, nanti hilang ilmu.
M.r.s fa.r.i.z.a.l
Sungkai PLUS Highway South Bound
20-09-2012, 5:23 pm

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...