Social Icons

Tuesday, August 7, 2012

Restoren Malika Saba, Jln Dato' Ahmad Said, Ipoh




Ini pula perkongsian tentang Iftar bersama rakan2 VRI di Restoren Timur Tengah bernama Malika Saba yang terletak di Jalan Dato' Seri Ahmad Said, Ipoh. Betul-betul terletak belakang Bangunan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI). Di kanannya pulak Hotel Tower Regency. Tak susah nak cari, bangunannya individual. 

Kunjungan kali ini yang pertama kali untuk saya. 


Lamb lamb dan LAMBBBBB. Tak lupa juga si "Fahsa" Sanda dan "Tabbouleh" :P 




Price are reasonable. Ini harga Ala Carte. Buffet ramadhannya adalah RM 30/ adult, dan RM15/child

Ini roti apa nama ekk. Muwallah tak silap namanya. Sekeping besar gini baru RM3. berapa kali tapak tangan kita tu? :P




Pomegranate Barbican ni saya tapau balik saja. Tak larat nak cuba semua benda sekali harung :P 

Pinggan saya! Ada Mandy Rice, Beriyani Rice, Kambing, Ayam Masala, Ayam Skew, Sayur, Acar, Rotu Sayur,  Daging lembu bakar, daging ayam bakar. Saya order juga Arabican Coffee. 




Siapa datang Ipoh, moh kite ke mari! Satu lagi cawangan Malika Saba ada di  KL. 
Komen : 
  • Must try 
  • Tak menyesal 
  • Harga berbaloi 
  • Sedap sangat (kambing lembuttt, saya sukaaaa sangat2, ayam memang tak layan sangat dahh) 
  • Arabican Coffee, rasanya lain dari coffee kita yang biasa, dia decaffeinated, agak kurang umphh bagi pencinta coffee seperti saya. 
  • Minuman sedap2 (Jus sangat refreshinggg) , Teh Tarik Sedap 
  • Kebersihan 7.5/10
  • Komunikasi dengan waiter - kena cakap perlahan2 dan seketul2, sebab mereka lambat nak faham dan tangkap bahasa kita. 
  • Kalau nak pergi time peak (lunch, berbuka) elok book dulu 
  • Ruang Solat - agak limited, tapi mungkin satu masa nanti boleh extend lagi sebab masih ada space lagi. 
  • Parking - agak hazab sikit sebab memang limited. pandai2 la parking celah2 kedai blok depan. 
Lagi review tentang Malika Saba di sini : Motormouth from Ipoh 


Malam ni mimpi kambing lah saya , 
m.r.s. f.a.r.i.z.a.l 
tiara lake park 
7 aug 2012 :: 18 ramadhan 1433H 
11:06pm 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...