Social Icons

Saturday, April 14, 2012

suamiku dan bola

saya merupakan salah seorang dari ribuan silent reader blogger otai, Kak Di (klik sini). nak tergelak pun ada bila baca entry Kak Di tempoh hari, pasal suami/lelaki dan bola sepak. 

saya quotekan semula ya di bawah persoalan yang diajukan Kak Di =P 


Untuk ke blog Kak Di, sila klik sini:) 


















Meh nak jawab soalan2 Kak Di tu : 

1. Suami saya memang kerap check channel 812, 813, dan sewaktu dengannya. Asal pegang remote je memang takde lain, mmg akan ke channel tu dulu. 

2. Bila saya ada kat rumah, kalau takda game yang menarik, maka dia kasi chance kat saya pegang remote. Tapi kebiasaannya bila saya balik kerja (nota : suami saya tak kerja pejabat, bila dia cuti, dia yang ada kat rumah siang malam) kalau TV terbukak, selalunya channel yg terbukak masa tu adalah channel yg tersebut di atas jugak, walaupun aksi/game2 lama zaman Eric Cantona etc. Oh ya, lupa nak cerita, suami saya kipas-susah-mati Man U. 

3. Bab makan ni, tak sama. Kebiasaannya confirm akan makan siap2 sebelum game mula. 

4. Bab ni pun tak sama, suami saya tak masalah dengan makan, pemakanan atau sewaktu dengannya. Kalau Man U kalah, dia akan masam mencuka. Esok paginya bangun langsung tak sebut pasal bola, Man U, atau apa saja yang bersabit tentang bola. Kalau ditanya, akan cebik muka. 

5. Bukak website ni memang SAHIH. Ada masanya bila internet tak available di tempat dia berada, dia akan call saya, minta tolong soh bukakkan website EPL, soh tgk game schedule. lepas kasi tahu schedule, sama-samalah kami kira GMT +8 untuk tahu waktu siaran local. 

6. Bab seminggu tak tengok TV ni tak sama dengan suami Kak Di. hihihiii... 

-----------------------------------------

Sebut pasal bola ni, ada satu kejadian yang saya tak leh lupa sampai sekarang : 

Subuh tu ada game Man U, jadi suami macam biasa akan set alarmclock. Nak jadi cerita, saya yang tersedar dan TER-OFF alarmclock tu. saya ingatkan alarm subuh, tekan konon nak snooze. rupanya TEROFF terus. 2 jam selepas bangun tidur paginya dia tak tegur saya, breakfast pun muka mencuka. jenuh pujuk baru ok. hahahahaaa. sorry yer abang. 

sejak dari tu dia tak biarkan handphone dia dok dekat dengan saya waktu tidur, rela letak hp atas lantai, sorok bawah katil. dia takut saya OFF lg alarm bola..! :P 

miss u like crazy laling!  


Nota kaki : suami kata kalau nak ikut dia ke Old Trafford kena hafal nama pemain2 Man U, tahu history Man U, kalau tak, tinggal! 


Nonton konsert mania jom! 

Tiara Lake Park 
14-04-2012 
9:00 am 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...