Social Icons

Sunday, April 15, 2012

Demonstrasi anti PTPTN 14-4-2012

Video 1 


Video 2


Saya tak faham mengapa mereka berdemonstrasi 
Saya tak faham mengapa mereka taknak bayar HUTANG 
Saya tak faham mengapa mereka setuju ambil PTPTN bila dah tahu taknak terikat dengan HUTANG 
Saya tak faham mengapa mahasiswa sekarang jadi macam ni 
Saya tak faham apa yang mereka perjuangkan, untuk apa, untuk siapa, apa faedahnya 

Dah berhutang berjoli pakai duit pinjaman PTPTN yang sepatutnya digunakan untuk belajar kau boleh nak minta mansuhkan ? 
Dah graduate dengan jayanya, kau lupa perjanjian yang kau dah setuju dan tandatangan sewaktu jejak kasi ke Uni? 
Dah kerja bagus,dah gaji besar, kau lupa dana mana yang BANTU kau bagi habis belajar? 

Sedar diri tak weyy?  
Kau rasa berkat hidup kau bila berhutang tapi TAK BAYAR? 
Kau rasa adik-adik kau, anak-anak kau akan datang kau mampu nak biayai sendiri pengajian mereka lepas ni? 

Ini pula perkongsian dari rakan-rakan FB dan Yahoo Malaysia News 










Kalau kesempitan nak bayar hutang ikut perjanjian, buatlah cara yang betul, 
Mohon tangguh, atau bayar saja berapa yang ada. 
Saya yakin ada penyelesaiannya. 

Ini HUTANG weyy, H.U.T.A.N.G !! 
Dah hutang hukumnya WAJIB BAYAR !! 
Kau dah takda pun, yang HUTANG tetap hutang..!! 



Tiara Lake Park 
15-04-2012 
1:37 pm 

2 comments:

Rin said...

Ye lah dah hutang wajiblah bayar. Apa yang aku nampak demo ni bukan pasal tanak bayar hutang pelajaran. Tapi sebagai respon kepada sapa guna duit rakyat sebagai hutang, dia wajib bayar. Wpun orang itu tajudin ramli. Jadi kalau hutang TR boleh dilupuskan maka apakah tidak boleh ptptn juga dilupuskan. Hm, itu lah yg aku nampak.

Hisfazilah said...

Betul la tiha, tak faham aku benda ni tiba2 timbul. bagi aku ade orang nak propa politik utk pilihanraya jek...

Kalau takde ptptn ni, mana la org nak mampu smbg belajar. Belum tentu kite leh dpt free education. Mana ada negara lagi buat mcm tu, negara maju pon byr gak fee skit.

Apepun, hutang tetap hutang, bayarlah semampunya...ptptn still considerate lg ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...