Social Icons

Monday, September 12, 2011

Cukai 6% ke atas nilai Prabayar ditangguhkan



Setelah ramai yang merungut, sampaikan persatuan orang2 bisu pun tampil tanda tidak puas hati, kerajaan pun tangguhkan dulu niat suci lagi murni mereka. Kenapa tak kaji dulu sebelum buat sesuatu keputusan agaknya. Kemudian main tarik tali, kejap umum, kejap tangguh, kejap tarik balik, kejap buat dasar, tak sampai berapa lama dasar berubah2. huhu, dah termasuk bab dasar lah pulak. realitinya macam tu lah. Mula-mula nak mula 15 September, hari ini 12 Sept, tau pulak mereka nak tangguhkan! Untuk Penangguhan klik Source : Berita Harian

Walaupun saya pakai postpaid, tapi adik2 saya yang tengah belajar semuanya pakai prepaid. Tempiasnya terasa jugak tau! Mesti adik-adik saya berkira2 nak beli top-up lepas ni, huhu. 

Apa kata anda? Of course tak setuju kan? Ok, apa cadangan anda sekiranya kerajaan nak juga kenakan cukai tersebut, sebagai pelanggan PraBayar, apa yang anda harapkan dari syarikat telekomunikasi setelah berhabisan untuk prepaid anda? mungkin inginkan kadar yang lebih murah, atau buat pakej tertentu untuk lebih adil? atau bagaimana? 

Cer citer sikitt...! 




Tiara Lake Park
12 September, 8:18pm

1 comment:

Mr.cemat said...

cukai kredit.... ditangguhkan.. tp cukai rokok boleh ka di rendahkan...hahaha.. soalan keluar topik..hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...