Social Icons

Tuesday, July 12, 2011

"bersih" dan its travelling time:)

9 Julai 2011 (Sabtu bersejarah, Sabtu berdarah, Sabtu ter'bersih')

> VRI - Concorde Inn KLIA <

5:30 pm :: Hari BERSIH sedunia lah katakan, ada jugak sekelumit gundah bila travel pada hari bersejarah ni. Alhamdulillah, semuanya baik2 saja, takda apa yag menyekat perjalanan kami. Ditemani pemandu En Roszeman, saya, kak fiza & dr ainani pun dengan selamatnya sampai di Condorde Inn KLIA. Pukul 8:00 malam sampai di sekitar KLIA, pekena makanan ala thai dulu di foodcourt berdekatan tu. Best, lepas ni 2 minggu tak dapat makan tomyam kot kan:P

> Concorde Inn, KLIA <

8:30pm :: Hotel budjet airport, dengan rate RM85 seorang semalam, boleh lah. Huhu. Baru dan bersih, tapi…! Tapi bilik air punyai drainage sumbat, mengakibatkan kebanjiran :P Dapat bilik 820, ingatkan tingkat 8, bilik #20, rupanya keseluruhan hotel tu hanya setingkat saja (ground floor) sahaja. Malam dah tak cakap banyak sebab masing2 penat dan sedar diri yang esok kena bangun subuh hari. Tapi sempat layan cerekarama “Dia bukan Ibuku” dulu kat TV3, sampai habis jugak tengok:P

10 Julai 2011

6:15am :: Bangun pagi esoknya pukul 5:00 pagi, beratur lah 3 orang ni nak ke bilik air yang banjir. Pukul 6:15 pagi kami dah turun breakfast, sumbat2 punya sumbat apa yang larat ditelan, dapatlah alas perut sikit. Breakfast di Coffee House Concorde Inn KLIA ni, bagi saya tahap gayanya boleh bagi 3.5 star, tapi tahap kesedapan makanannya bolehlah 2.0 star kot. Ikan bilis masin sangat, pastu nasik lemak pun macam tak best. Pancake & roti telur pun tak best. Adoihh merunguttt lak si buntal ni, nak makan yang sedap2 ajeeee:P

Selesai breakfast kami terus beratur tunggu shuttle mini bus yang disediakan hotel. Tak payah bayar apa-apa sebab dah inclusive dengan harga bilik. Perjalanan lebih kurang 5 minit nak ke KLIA, kalau nak ke LCCT lebih kurang 20 minit.

> KLIA, International Departure <

7:15am :: Sampai di KLIA, memula cari kaunter MAS dulu sebab Kak fiza & Dr Ainani kena check in awal, maklumlah flight depa ke Ho Cin Minh, Vietnam pukul 9:05 pagi. Bila depa selesai, depa lak temankan saya check in di kaunter Emirates. Flight saya pukul 10:15 pagi.

8:30am :: bersalam-salaman lah kami bertiga sebab kapal ke ho cin minh dah nak berlepas. Saya malaslah nak turun ke departures lagi, sebab masih berbaki masa sejam setengah. Boleh buat apa yang patut seperti melabur amanah saham wawasan ke, amanah saham 1malaysia ke kan:P hahahhaaa! Itu pun nak cerita tehaaa!

9:30am :: saya pulak terkedek2 ke turun ke AeroTrain dan kemudian terus ke perut kapal selam:P Memang on time, tak dan nak duduk2 terus boarded. Sempatlah call keluarga. Sob sob. Nyampah lak dengar sedih2 ni, padahal pergi 2minggu je :P

Okeh.. baaaaanyak lagi benda nak tulis. tapi tak larat. huhu.
Saya kena masuk tidur dulu, sbnrnya tengah adjust masa dengan local time sebab harini dah kong giler akibat jeg lag, jadi malam ni kena adjust supaya esok segar :))

Nanti sambung lagi okehh.

Loves,
-si buntal-
Kaiser Franz Joseph Hotel & Apartment
1900 Sieveringstrasse
9:45 pm

1 comment:

Sitisifir10 said...

Bestnya jadik ngko Fatiha weih...nk jugak jalan2 atas hangin.... :)