Social Icons

Wednesday, February 2, 2011

Gila lama menyelam : at last, an update :)

tiba tiba katak.

31 hari di bulan januari saya langsung tak berpeluang nak buat sehuruf pun draft entry untuk dikongsikan bersama. biasanya kalau ada yang menarik atau ada saja kesempatan saya akan draftkan sekurangnya dalam Mword / notes, ada masa baru upload gambar dan publish. tapi langsung tak jadi macam tu sejak masuk tahun baru ni. mungkin azam baru saya kah? tak jugak. bulan februari dah masuk 2 hari baru ada "rasaaa" nak menulis. di petang makan besar tahun baru cina ni pulak baru ada rasa. tiba-tiba. hehe:)

teha? si buntal tu? macam biasa saja, buntal tetap buntal. saya suka. saya bahagia.

usia makin bertambah, maksudnya hayat makin singkat.
saya pun dah 28 tahun 4 bulan. hikks. tua kan.
berapa banyak beras dah makan, berapa banyak kolestrol dalam badan.
apakah? tiba tiba.

kami yakni saya dan suami masih berdua.
november lepas anniversarry yang ketiga. heeeeee ^_^
harap tak lama lagi bertiga, atau berlima terus pun takpa.
saya suka. saya bahagia.

orang dok tanya "belum ada lagi ke?" "berapa lama kawin dah?"
tak pun orang cakap gini "ala, takyah nak planning2, bkn artis pun kena jaga badan"
tapi ade jugak orang cakap gini "nanti kita bawak anak kita, tunjuk depan adik (saya), mesti adik (saya) jaki, dia kan takda lagi." dengan nada melawak sambil gelak. saya pun gelak.
ada jugak yang kata "badan teha naik ni, makan hormon pape ke?"

bila ditanya malas nak explain2, tak kuasa.
saya yang alami. saya yang harungi.
3 kali keguguran dan 3 kali juga D&C bukan sesuatu yang siapa2 pun hajati.
2008, 2009 dan 2010. in a row.
saya bukan artis yang perlu jaga badan untuk cari makan.
kalau tak takde lah saya buntal macam ni, hihi.
tiada ubat, tiada hormon. belum undergo any treatment.
bukan tak mahu usaha, tapi nak rehat dan nak recover.
recover fizikal, dan yang penting mental.

yang penting sekarang saya dah tidak se-fragile dulu, insyaAllah.
saya tak ambil hati dengan orang kata, sebab dah biasa.
tehaa kuatttt!! macam ben-10 kuattt.
merapu.

belum rezeki saya dan suami, saya redha.
saya percaya ada hikmah di sebaliknya.
saya percaya ada rezeki lain yang Allah kurnia.
saya percaya juga dugaan ini buat kami lebih dekat dengan-Nya.
terima kasih buat yang doakan saya.
terima kasih juga buat yang cakap tanpa usul periksa.

tahun baru ni azam nak menjadi orang yang positif!
(gila lagging baru nak cakap pasal azam).
dan stay away dari orang yang negatif!!


see...seee! mana tak put on weight? bersungguh saya sampai nurulaini kat sebelah pun nampak sipi2 je dek kerana kebulatan saya. kredit gambar pada tuan empunya Zawida Zahari. hikkks!

oh ya, saya ada perancangan nak buat bisnes tiny-littlelan (ok, its kecil-kecilan), InsyaAllah. rasanya bukan di alam maya, ianya mungkin di alam nyata. sokonglah saya ya. undilah saya untuk DUN Pengkalan Tiara. heeeeeee ^_^

4 comments:

Supida_machine said...

Nice post. ^_^

^m.r.s. f.a.r.i.z.a.l^ said...

aik, mr supida ada rupanya laaaaa... heeee:p

Hisfazilah said...

wahhh nak follow blog tiha jugeee....:)

keep blogging dear!

^m.r.s. f.a.r.i.z.a.l^ said...

hehe. akan menjejak kamu kembali pn. his;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...