Social Icons

Monday, October 19, 2009

the reason of existance


saya tak banyak masa nak tulis panjang-panjang (tapi nak jugak).
saya tarik balik salah anggap saya kepada Dato' Anuar semalam.
frankly, its was the first time i met him in the meeting this afternoon. 30 years back, he was our institute's director. dan pernah jadi DVS's director general jugak. OMGG!! i really adore him. Rasa bangga jap pernah ade former director macam dia.

saya suka sangat pendekatan dato' dalam meeting tadi. the way dia cakap, bahasa dia, tonasi dia, mesej dia, padat dengan informasi. sungguh hebat. saya nak jadi macam dato'. for our department good, what he has done in the meeting just now was actually brainwashed all the staff on product commercialization etc, BUT the way he conveyed his message was so kewl. DAN terus menusuk dalam kepala otak ni. ya allah dato', kenapa lah pencen awal sangat. kami perlukan andaa..!! he never raised his voice pun tadi, jauh sekali nagging pada kami, setiap perkataan tersusun, no repeating of the same ideas, tak annoying yet irritating langsung..!!


and TAKE HOME message for today's meeting is : Think what is the reason of your existance. (dalam konteks mesyuarat tadi, merujuk kepada VRI terchenta la of kos). well, ia boleh jadi banyak makna sekiranya disingkap satu persatu. ade perkaitan juga dengan entry saya iaitu because life is so short sebelum ini.


mendalam. sangat. saya nak elaborate. tapi dalam next entry. sementara itu, renung-renungkan take home note di atas.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...